آرتیان

لوگو آرتیان

رک سرور چیست

رک سرور ساختاری است که به طور خاص برای قرار دادن تجهیزات فنی از جمله روترها، سوئیچ ها، هاب ها و البته سرورها طراحی شده است. قفسه این امکان را فراهم می کند که به طور ایمن چندین قطعه از تجهیزات را در یک منطقه نگه دارید. قفسه های سرور معمولاً توسط مشاغل مورد استفاده قرار می گیرند و در مراکز داده یا کمدهای ارتباطی نگهداری می شوند.

رک سرور چیست

مزایای رک سرور

کسانی که مراکز داده را اداره می کنند به رک های سرور متکی هستند زیرا آنها مزایای زیادی را ارائه می دهند که بدون این نوع تجهیزات امکان پذیر نیست. مهمترین مزایای ارائه شده شامل موارد زیر است:

سازمان دهی

قفسه های سرور معمولاً سازه های بلندی هستند که می توانند بسیاری از تجهیزات را در یک مکان نگه دارند. این کمک می کند تا همه چیز سازماندهی شود و استفاده از فضای کف به حداکثر برسد. چندین قفسه را می توان در ردیف های بلند در کنار هم نصب کرد.

مدیریت سیم ها

یک شاسی با کیفیت خوب برای کمک به مدیریت سیم طراحی خواهد شد. می توان صدها کابل برق، شبکه و سایر کابل ها را از طریق این رک ها اجرا کرد و در عین حال آنها را ایمن و منظم نگه داشت.

خنک‌سازی کارآمد

خنک نگه داشتن تجهیزات IT اغلب یک چالش بزرگ است، اما رک سرور واقعاً به این هدف کمک می‌کند. این قفسه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که جریان هوا را آسان می‌کنند و در صورت لزوم می‌توانند شامل فن‌ها و سایر تجهیزات خنک‌کننده باشند.

امنیت

قفسه‌های سرور از فلز قوی ساخته شده‌اند و معمولاً با قفل‌هایی روی درها برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز ارائه می‌شوند. درها همچنین از برخورد تصادفی یا لمس دکمه‌های پاور یا کابل‌ها که می‌تواند باعث ایجاد مشکل شود، کمک می‌کند.

انواع رک سرور

امروزه انواع مختلفی از رک سرور در بازار وجود دارد که هر کدام برای اندازه ها و انواع تجهیزات طراحی شده اند. این انواع مختلف معمولاً بر اساس ابعاد فیزیکی و تعداد واحدهای تجهیزاتی که رک می تواند در خود جای دهد، تقسیم می شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *